Oszczędzanie pod prysznicem
5 sierpnia 2009, 14:25Brazylijska organizacja ekologiczna SOS Mata Atlântica rozpoczęła nową kampanię reklamową, zachęcającą do oszczędzania wody przez siusianie pod prysznicem. Spot można zobaczyć w niektórych stacjach telewizyjnych.
![](/media/lib/245/n-mydlo-przeciwmalaryczne-dd9daee0427e8c21c3d1fb78c0980658.jpg)
Mydło chroniące przed malarią
28 kwietnia 2016, 18:45Przed paroma laty Gérard Niyondiko i Moctar Dembele, młodzi inżynierowie z Afryki, wymyślili mydło chroniące przed ukąszeniami komarów przenoszących malarię. Wynalazek to część kampanii wymierzonej w wyeliminowanie malarii i ocalenie do końca 2018 roku 100.000 żyć.
![Facebook© Facebook](/media/lib/12/1184759444_787675-f40b0c182f9f6783781f266733b3ad2a.jpeg)
Czarna kampania Facebooka przeciwko Google'owi
13 maja 2011, 11:04Serwis The Daily Beast informuje, że Facebook wynajął znaną firmę PR Burson-Marstellar do prowadzenia czarnego PR-u przeciwko Google'owi. W Krzemowej Dolinie od jakiegoś czasu mówiło się, że ktoś wynajął Burson-Marstellar
![](/media/lib/345/n-krem-058c7f81c1b71ca7e65a36279ac88c29.jpg)
Bez względu na rodzaj stosowanego kosmetyku, chroniąc się przed słońcem, zapominamy o powiekach
4 kwietnia 2019, 11:51Kiedy nakładamy krem przeciwsłoneczny, pokrywamy większą powierzchnię twarzy niż wtedy, gdy stosujemy krem nawilżający z filtrem. I w jednym, i w drugim przypadku pomijamy jednak wrażliwe okolice powiek.
![© freezelight](/media/lib/98/n-1209808140_449585-63598a76a8a696db56230fee761be9c1.jpeg)
Lodówka zaatakowała
20 stycznia 2014, 10:16Przed dwoma laty dyrektor CIA stwierdził, że Internet of Things, czyli internet, do którego będą podłączone najróżniejsze urządzenia - od lodówek czy domowych centrów rozrywki, po samochody - będzie nieocenionym źródłem informacji dla agencji wywiadowczych. Jak się okazuje nie tylko dla nich. Cyberprzestępcy przeprowadzili właśnie pierwszą kampanię spamerską z wykorzystaniem Internet of Things
![](/media/lib/54/turing-6a0e96e204d50d28f23e05054eaadc27.jpg)
Pośmiertne przeprosiny dla Turinga
11 września 2009, 10:51Brytyjski premier Gordon Brown oficjalnie przeprosił za to, iż Alan Turing, twórca nowoczesnej informatyki, był prześladowany za swój homoseksualizm. Apel o takie przeprosiny i wynikła z niego kampania zostały zainicjowane przez Johna Grahama-Cumminga. Napisał on również do królowej wniosek, by pośmiertnie uhonorować Turinga nadaniem szlachectwa.
![](/media/lib/246/n-wildlife-witness-e5dcf0a7a2691ae583a6c6a40937022c.jpg)
Aplikacja pomoże w walce z nielegalnym handlem zwierzętami
10 maja 2016, 13:46Taronga Conservation Society Australia i sieć monitoringu handlu dzikimi zwierzętami TRAFFIC stworzyły aplikację na smartfony Wildlife Witness, która pozwala użytkownikom wysyłać zdjęcia i dane dot. podejrzanych ofert sprzedaży. Turyści i miejscowi mogą w ten sposób wspomóc organy ścigania.
![](/media/lib/80/zakaz-0348c35081e46faecc11c488ff6c9de2.jpg)
Kampanie społeczne mogą nasilać uprzedzenia
11 lipca 2011, 11:10Kampanie, których autorzy mówią ludziom, że nie powinni żywić uprzedzeń, mogą wywierać skutek odwrotny do zamierzonego. Psycholodzy z University of Toronto Scarborough uważają, że gdy ludziom odbierze się wolność samodzielnej oceny różnych wartości i zachowań, może to skutkować pojawieniem się wrogości wobec docelowego obiektu, np. społeczności.
![](/media/lib/359/n-kask-e0a52e7f0f100d4780805076e9f64371.jpg)
Cyclo - kask z materiałów z recyklingu, który po złożeniu idealnie mieści się do plecaka
1 sierpnia 2019, 07:20Inżynierowie z brytyjskiej firmy Cyclo Technology zaprojektowali składany kask rowerowy/skuterowy o strukturze plastra miodu, który "w skondensowanej postaci" z łatwością wchodzi do torby czy plecaka. Co istotne, w 100% powstaje z plastiku zebranego z mórz oraz z materiałów z wysypisk. Do wyprodukowania jednej sztuki potrzeba odpowiednika 20 butelek jednorazowego użytku z HDPE, czyli polietylenu wysokiej gęstości.
![](/media/lib/189/n-dawid-z-karabinem-2f53c7eca8a611442f5adcabbff24325.jpg)
Awantura o Dawida z karabinem snajperskim
10 marca 2014, 09:03ArmaLite, amerykańska firma produkująca broń, wykorzystała w swojej kampanii reklamowej wizerunek Dawida Michała Anioła. Wzbudziło to spore poruszenie zarówno wśród włoskich specjalistów ds. dziedzictwa narodowego, jak i polityków.